lördag 11 augusti 2007

Lystring Haschtomtar

Igår såg jag något vidrigt.

Tre stycken killar, de kan inte ha varit en dag över tretton, med ett sådant typiskt spetsigt kickersutseende, stod framför scenen när L.U.S.T. spelade. De hade stukade kepsar, mjukisbyxor, och ena hade till och med skosnören i ”rastafärger”. I händerna hade de en varsin joint som de nöjesfullt sög på och spexade med, gjorde shotgunbloss och allt det där andra som kickersfjortisar gör med hasch.

Jag ville bara gå fram till dom, ge dom en varsin örfil och spark i stjärten och kasta ut dom från festivalen.

Sådana bilden får en att tänka. På flera grejer faktiskt. Dels det uppenbara, som vad i helvete deras förärldrar gör, när deras barn av vår tid sniffar thinner på reggaefestival. Och sen, faktiskt, hur i helvete fick dom tag på haschet? Hur tänkte idioten som sålde dom den femman? Ursäkta, tvåan, för det måste varit de bästa två hundra kronorna han har tjänat i sitt liv. Han tänkte väl säkert att ”om inte jag säljer det till dom, så kommer dom få tag på det någon annanstans”. Ja, eller hur?

Här är ett meddelande till personen i fråga: JAG HOPPAS DIN SJÄL BRINNER I HELVETETS NIONDE LAGER TILLS TIDENS SLUT DIN JÄVLA FITTA! DU FÖRSTÖR UNGARS LIV OCH VÅR FESTIVAL DIN FJANT! HOPPAS ALLT DU TAR DIG FÖR GÅR FEL OCH ATT DU DÖR ENSAM OCH BITTER I ENORMA PLÅGOR!

Och med det lägger jag till ytterligare två kriterier för min festival. Åldersgräns och full cavity search. Inga fjortisar och inget jävla knark, inte för att jag är emot knark i sig, utan för att polisen medför dålig stämmning, och jag vill ha dom där lika lite som alla andra korkade återfallsförbrytare som röker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj va ni klagar på människor! sluta hata så mycket kan jag tycka... varför är era ideal världens bästa? kan inte folk få se ut hur dom vill? det är krig i världen, har ni inget vettigare att klaga på?
jag tycker att det sämsta på festivalen var alla snutar och att svenskar fan inte kan dricka utan att bli stupfulla... visst, folk under 18 bör inte röka braj, men är det värre än att dom super?
i övrigt en bra festival, många bra artister... sorgligt att missa stor del av midnite för å se capleton.

Haso sa...

anonym: Lite hård subjektivitet ch provokation har väl aldrig skadat nån? Eller? Jag säger inte att mina ideal är dom bästa, men dom är mina, och jag vädrar dom på min blogg. Sen skämtar jag ju ganska mycket, och jag hoppas att du är nere med ironin.
Capleton var TUNG!

Anonym sa...

Tycker att ironin var lite svår att se.
Visst var Capleton tung, men det lilla jag hann höra av Midnite innan var fantastiskt. Och så var jag och såg han Ras Peter... men oj oj oj, har killen aldrig hört sin röst? Skräna som få när han försökte ta höga toner... nej usch å fy.

Unknown sa...

heheh aa de fanns en hel del keffa artister. Jag hoppas verkligen att Joey Fever som körde i Zion tältet får plats nästa år, han förtjänar det mer än många andra som körde på festivalen.